Bölcsességfog húzás terhesség alatt

terhes fogászat

Kismama és fogászat

Kismamaként nem szokatlan, ha fogaink érzékennyé válnak vagy fájnak. Sokan ebbe beletörõdnek, mondván, ez a terhesség velejárója.  Való igaz, hogy ebben az idõszakban megváltozott hormonháztartásunk miatt fogaink nagyobb veszélynek vannak kitéve.  Azonban tévhit, hogy a várandóság alatt nem kerülhetjük el a fogászati problémák kialakulását!
Az olyan gyakori gondok, mint a fogérzékenység, fogszuvasodás vagy a gyulladt fogíny kialakulásának kockázatát rendszeres és alapos szájápolással csökkenthetjük. Figyeljünk a megfelelõ fogkefe, fogkrém és egyéb szájápolási termékeink kiválasztására is!

terhesség, kismama

A bölcsességfogakról általánosságban

Összeszedtünk mindent, amit a bölcsességfog húzásról tudni érdemes. Sajnos legnagyobb igyekezetünk ellenére is akadhatnak velük problémák, hiszen a bölcsességfog növekedése evolúciós okokból sok esetben akadályba ütközik. A rossz irányba növõ bölcsességfogak károsíthatják fogazatunkat és rendkívül fájdalmasak lehetnek, ezért szükségessé válhat az eltávolításuk.

kismama fogászat

Bölcsességfog eltávolítása

Ha a bölcsességfog teljesen elõbújt, a beavatkozás nem különbözik egy egyszerû foghúzástól. Legtöbbször azonban nem a kinõtt bölcsességfoggal van gond.  A rossz irányba növõ fog részben vagy egyáltalán nem tud áttörni az ínyen, ami fogínygyulladáshoz, valamint a többi fog torlódásához és szuvasodásához vezethet. A bölcsességfog kihúzása ilyenkor már szájsebészeti beavatkozást igényel. A bölcsességfog mûtét során a szakorvos az érzéstelenítés után felnyitja az ínyt, a fogat egy vagy több részben kiemeli, majd pedig néhány öltéssel összevarrja a területet.

Bölcsességfog kezelése terhesség alatt

Mivel a bölcsességfog eltávolítása mûtéti beavatkozás, ezért ideális esetben nem terhesség alatt kerül rá sor. Javasoljuk, hogy lehetõleg még a gyermektervezés idõszakában vegyünk részt egy teljes körû fogorvosi vizsgálaton! Fogazatunk állapota hatással lehet magzatunk egészségére is, emellett pedig jobb, ha kismamaként kerüljük a fogfájással és a kezeléssel velejáró fájdalmat és stresszt.  Amennyiben megoldható, fogászati problémáinkat orvosoljuk a terhesség elõtt, hogy utána a baba születéséig elegendõ legyen a kontrollvizsgálat.

Elõfordulhat azonban, hogy a problémát nem láttuk elõre, és a bölcsességfog eltávolítása elkerülhetetlenné válik. Azonban kismamaként sem kell megijednünk!
Manapság már léteznek olyan kíméletes fájdalomcsillapítók, amelyek a magzatra nem jelentenek veszélyt. Emellett a tévhitekkel ellentétben a fogászati röntgen terhesség alatt is kockázatmentesen elvégezhetõ.

Konzultáljunk fogorvosunkkal a lehetséges lépésekrõl! A terhesség második trimeszterében, valamint a harmadik trimeszter elsõ felében a fogászati kezelés nem jelent veszélyt. Sõt, a várandóság alatti rendszeres fogorvosi vizsgálattal sokat tehetünk magzatunk egészségéért!

Kedvezõ fogászati árak