Miért fontos a rendszeres fogászati állapotfelmérés?

fogtömés budapest

Egészségünk a legfontosabb kincs, megõrzéséhez pedig rendszeres orvosi szûrõvizsgálatok szükségesek. Ennek része a fogászati állapotfelmérés is. Mégis, sokan már csak a fájdalmas tünetek jelentkezésekor keresik fel fogorvosukat. Pedig ezek a vizsgálatok pont a fogbetegségek korai felismerését szolgálják, amellyel megelõzhetõek a komoly, sokszor már visszafordíthatatlan elváltozások.

fogászati állapotfelmérés
Mi történik egy fogászati állapotfelmérésen?

Gyakori problémák, ha nem történik meg a fogorvosi állapotfelmérés

A rendszeres fogorvosi vizsgálat elhanyagolása fogászati gócok kialakulását eredményezheti, amelyek egy sor veszélyes betegséget idézhetnek elõ. A leggyakoribbak a szív- és érrendszeri problémák, a reumás fájdalmak, a tüdõgyulladás vagy különbözõ bõrgyógyászati panaszok, amelyeknek az oka akár egyetlen szuvas fog vagy apró gyulladt szövet is lehet. A preventív kezelések ezért is kulcsfontosságúak, hiszen ezekkel a fogbetegségek, például a szuvasodás vagy az ínygyulladás már korai stádiumban felismerhetõek és gyógyíthatóak.

Mi történik egy fogászati állapotfelmérésen?

A fogászati állapotfelmérés alkalmával a fogorvos elõször a száj általános állapotát vizsgálja. Ezután a fogakat veszi szemügyre, szuvasodás és fogkõ után kutatva. Majd a szájnyálkahártya átnézése következik, hogy idõben felismerjék az esetleges daganatos elváltozásokat. Végül az íny alapos vizsgálata után panorámaröntgent végeznek, hogy az állkapocscsontban megbúvó problémákat is felfedezzék.

Ha a felmérés eredményei alapján beavatkozásra van szükség, a fogorvos személyre szabott kezelési tervet állít össze a páciens számára. Minden egyéb esetben csupán megelõzõ kezelésekre, leggyakrabban fogkõleszedésre, mélytisztításra és ózonterápiára kerül sor.

Gyerekeknek is fontos az állapotfelmérés
Gyerekeknek is fontos a fogászati állapotfelmérés

Már a gyermekek elsõ tejfogainak kibújásakor fontos a rendszeres fogászati ellenõrzés, hogy kiszûrjék és kezeljék a kezdõdõ szuvasodást, illetve szabálytalan fogsor esetén fogszabályozást írjanak elõ. Kamaszkorban a szervezetben végbemenõ hormonális változások a fogakra is hatással vannak. Ezért ebben a korban a gyakori fogorvosi állapotfelmérésnek különösen nagy jelentõsége van. Felnõttkorban 3-6 havonta érdemes szakemberrel ellenõriztetni fogainkat, ennyi idõ alatt ugyanis a kezdõdõ elváltozások még nem idéznek elõ súlyosabb problémát.

A rendszeres fogászati állapotfelmérés komoly fogbetegségeket elõzhet meg, és garantálja, hogy fogsorunk mindig ápolt és egészséges legyen. A prevenciós kezelések sokkal kevésbé fájdalmasak, és nem utolsó sorban számottevõen olcsóbbak is, mint a már fennálló elváltozások gyógyítása. A Forest & Ray páciensei most korlátozott ideig szenzációs áron jelentkezhetnek képzett szakembereinknél fogorvosi állapotfelmérésre és góckutatásra.  Foglaljon idõpontot Budapest szívében található klinikánkra, és élvezze az egészséges és csillogó fogsor adta élményt!