Fogínyvérzés, fájó fogíny

Fogínyvérzés kezelése fogorvosnál
fogínygyulladás elõtt - után
Fogínygyulladás elõtt és után

Az egészséges fogíny rózsaszínû, körbeveszi a fogakat és erõsen tartja õket. Bizonyos hatások miatt azonban könnyen károsodhat, ekkor fájó érzést tapasztalhatunk és vérezhet is a fogínyünk.

Fájó fogíny elõzményei

A fájó fogíny hátterében általában a nem megfelelõ szájhigiénia áll. Ha nem fordítunk elég figyelmet a fogak közötti részek tisztítására, elszaporodnak a baktériumok. Ezek késõbb gyulladást okoznak a fogínyünkben. Éppen ezért nagyon fontos a megfelelõ szájhigiénia, félévente fogkõleszedés, mellyel megelõzhetõk vagy kezdeti fázisban kezelhetõk is ezek a problémák. Egyéb esetben más gyulladás tünete is lehet a fogínygyulladás, tehát érdemes rendesen kivizsgáltatni magunkat.

Fogínyvérzés kezelése

A gyulladásnak több tünete is van, ilyen a duzzadt fogíny, a fogíny leválása a fogakról, közben fájó érzés, a fogíny vörös és érzékeny, ha valami hozzáér. A kezdeti fázisban még segíthetnek az öblögetõk, speciális fogkrémek és életmódváltás, de vannak esetek, amikor már orvoshoz kell fordulni.

fogínyvérzés, fogínygyulladás

Fogínyvérzés kezelése otthon

A helyes fogmosási technikával sokat segíthetünk a problémán. Fontos, hogy mindig körkörösen haladjunk, fogkefébõl pedig mindig puhát válasszunk. A fogak közét is meg kell tisztítani, erre alkalmas például a fogselyem. Öblögethetünk fél percig sós vízzel, rakhatunk teafiltert ínyünkre vagy bekenhetjük szódabikarbónás vizes péppel is a fájdalom enyhítésére. Segíthet az ínyünk masszírozása is, melyet tehetünk speciális kefével vagy a saját kezünkkel is.

Az életvitel is befolyásolja az ínyek jóllétét, így érdemes leszokni a dohányzásról, elkerülni a felesleges nassolást, és csökkenteni az alkoholos szájvizek használatát.

Fogínyvérzés kezelése fogorvosnál

Ha a fogínyvérzés napi több alapos fogmosással sem szûnik meg, sajnos fogorvoshoz kell fordulni. A fogorvos megvizsgálja a szájüreget, esetleg röntgenfelvételt készít, majd megtisztítja az egész fogsort, esetleg antibiotikumot is ír fel. Legsúlyosabb esetben akár sebészeti beavatkozásra is sor kerülhet. Sok esetben nem szájüregi probléma okozza a fogínyvérzést, tehát szükség lehet más orvos vizsgálatára is.