Házi gyógymód fogfájásra

fogfájás kezelése házilag

A fogfájást a leggyakrabban lyukas fog, gyulladás vagy állkapocs-ízületi betegségek okozzák. A kiváltó októl függetlenül azonban ez a legkínzóbb fájdalmak egyike, így megjelenésekor azonnali fájdalomcsillapítás szükséges. A mesterséges fájdalomcsillapító gyógyszerek helyett a fogfájásra házilag is készíthetünk orvosságokat, amelyekkel úrrá lehetünk szenvedésünkön. A természetes módszerek azonnali megkönnyebbülést nyújtanak, csökkentik a gyulladást, és sokkal kevésbé drasztikusak, mint patikában kapható társaik.

Fogfájás
A fájdalom megnehezíti a mindennapokat

Természetes segítség fogfájásra

Egyes fûszerek és gyógynövények fájdalomcsillapító hatása már évezredek óta ismert. Ezek közül talán a legszélesebb körben használt gyógynövény a kamilla, amely erõs fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentõ hatással bír. A kívánt hatás érdekében teaként, langyosra hûtve öblögetésre használjuk, naponta többször is.

A kamillához hasonlóan a szegfûszeg is csillapíthatja a fogfájást, és megszüntetheti a pirosságot. Az egész szegfûszeget a fájó fog oldalán szétrágva, õrleményét olajjal vagy vízzel keverve, a fájdalmas területre kenve használhatjuk fogfájás ellen. Tiszta illóolaját vattapálcikára cseppentve, ecsetelõként használva is hatásos gyógymód a lüktetõ fogfájdalom ellen.

A jeges borogatás fokozza a természetes fájdalomcsillapító módszerek hatását. A jégkockákat tiszta ruhaanyagba helyezve 15 percig tartsuk a fájdalmas területen. A hideg, érzéstelenítõ hatása révén csökkenti a fájdalmat és a gyulladást, ezzel megszabadítva minket gyötrelmeinktõl.

Természetes segítség fogfájásra
Segítség a természetben

Házilag készült szájvizek fogfájásra

A száj megtisztítása már önmagában is fájdalomcsillapító hatású lehet, hiszen így megszabadulhatunk a fogközökben vagy a szuvas fogakban rekedt ételmaradványoktól, amik gyakran a fájdalom és a duzzanat elsõ számú okai. Így a fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentõ összetevõkkel dúsított szájvizek hatásos házi gyógymódnak bizonyulhatnak fogfájás ellen. Az egyszerû sóoldatos öblögetés folyadékot von el a duzzanatból, ezáltal megszünteti a kellemetlen nyomásérzést az ínyben. Ezen kívül pedig tisztító és fertõtlenítõ hatással is rendelkezik.

A gyógyszertárban megvásárolható, 3%-os hidrogén-peroxiddal történõ öblögetés elpusztítja a szájban található baktériumokat, így elsõsorban akkor hatásos, ha a fogfájást a szájban fellépõ fertõzés okozza. Öblögetés során fokozottan kell figyelni, hogy ne nyeljük le az oldatot, és használat után többször is tiszta vízzel mossuk át a szájüreget.

Ám ne feledjük, a fogfájásra házilag készített gyógymódok mind csak átmenetileg segítenek a problémán. Amennyiben a fogunkat fájlaljuk, a lehetõ leghamarabb keressük fel fogorvosunkat, aki szakszerûen ellátja a fájó fogat. A probléma elkerülése érdekében naponta legalább 2 alkalommal mossunk fogat, használjunk antibakteriális szájvizet, és kerüljük a fogszuvasodást okozó ételek fogyasztását.

Kérjen időpontot
még ma!

A Forest&Ray fogászat 13. kerületi rendelőjében prémium minőségű alapanyagokkal és modern eszközökkel dolgozunk. Fogorvosaink szakértelme pedig arra is garancia, hogy bármilyen fogászati panasszal is érkezzen hozzánk, kíméletesen és tartósan orvosolhassuk.

Kérjen időpontot egyszerűen online, munkatársunk pedig hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot!