„Félek a fogorvostól” – Tippek, hogy ne félj!

fogorvos
félelem a fogorvostól
Sokan félnek a fogászoktól, az eszközöktõl, a hangoktól….

A legtöbb esetben a fogorvostól való félelem tart vissza a legjobban attól, hogy rendszeresen járjunk fogorvoshoz. Hogy ki mitõl fél az nagyon változatos, a dentofóbia viszont az emberek 90%-át érinti, amibe ugyan azok is beletartóznak, akik csak egy picit tartanak a fogászati beavatkozásoktól, és azok is, akik annyira rettegnek, hogy inkább tûrik a lyukas fog okozta fájdalmat, azért ez akárhonnan nézzük is, nagyon magas szám. A fogorvos említésére jelentkezõ rossz érzések azonban leküzdhetõek, mi pedig azt is eláruljuk, hogyan és miért érdemes minél hamarabb megszabadulni tõlük.

Félelem a fogorvostól – Honnan ered a dentofóbia?

A dentofóbia az esetek többségében egy múltbéli negatív tapasztalatból ered, a második leggyakoribb oka pedig a fájdalomtól való félelem. Sokan csak akkor mennek fogorvoshoz, amikor napok, hetek múlva elviselhetetlenné válik a fájdalom, emiatt marad meg rossz emlékként a kezelés, ami valójában megszüntette a problémát.

A tûtõl való félelem is gyakori, hiszen nagyon sok ember még a látványától is rosszul lesz. A páciensek szemében pedig a fúró is hatalmas ellenség. Mindkét esetben a fájdalomra asszociálunk, ezért alakul ki tõlük rettegés.

Mások szerint nem a fájdalom a legrosszabb a kezelésekben, hanem a kiszolgáltatottság, amelyet a székekben ülve, kipeckelt szájjal éreznek, miközben a fogorvos ijesztõ tárgyakkal közelít feléjük, a szagokról, ízekrõl nem is beszélve.

félelem az érzéstelenítõ szuritól

Miért ne félj a fogorvostól?

Egyrészt a fogorvos nem bánt, hanem jót akar. Másrészt tisztában kell legyünk azzal, hogy egy ínysorvadás, egy szuvas fog vagy akár egy daganatos elváltozás sokkal többet árt a szervezetünknek. Mérlegelni kell, hogy melyik lehetõség a rosszabb, az ijesztõbb, és az alapján eldönteni, hogy elviselünk egy picike fájdalmat vagy tönkretesszük a fogainkat.

fogorvos, fogász
A legtöbb fogász jó ember, és nem kell tõlük félni!

Mit tehetsz, hogy csökkentsd a félelmedet?

1. Ne menj egyedül! Inkább válassz egy olyan embert, aki bátorít, és akiben megbízol. Ha szükséges, nyugodtan hívd be magaddal a rendelõbe is.

2. Tereld el a figyelmed! A váróban hallgass zenét, a kezelés alatt pedig gondolj valami szépre, például egy helyre, ahol biztonságban, jól érzed magadat.

3. Beszélgess a fogorvosoddal! Oszd meg vele a félelmedet, nem fog kinevetni, hiszen jól tudja, hogy nem vagy egyedül. Bátran kérdezz tõle a kezeléssel kapcsolatban, segítõkészen fogja elmagyarázni a folyamatot.

4. Megfelelõ idõpontot válassz! Fontos, hogy ne csak bezsúfold valahova a fogászatot, hanem olyan idõpontban menj, amikor ráérsz, nyugodt vagy, és van idõd esetleg kis szüneteket kérni a kezelés alatt, ha már nagyon rosszul érzed magad.

5. Menj rendszeresen! Ha nem csak háromévente bukkansz fel, amikor problémád van, akkor nem lesz annyira idegen a hely, és rájössz, hogy eddig is mindig túlélted, legközelebb sem lesz probléma.

Kérjen időpontot
még ma!

A Forest&Ray fogászat 13. kerületi rendelőjében prémium minőségű alapanyagokkal és modern eszközökkel dolgozunk. Fogorvosaink szakértelme pedig arra is garancia, hogy bármilyen fogászati panasszal is érkezzen hozzánk, kíméletesen és tartósan orvosolhassuk.

Kérjen időpontot egyszerűen online, munkatársunk pedig hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot!