Bölcsességfog-húzás után

Mindenkinek van legalább egy története a bölcsességfogaival kapcsolatban, amelyet baráti társaságban úgy adhat elő, mint ahogy nagyapáink a katonatörténeteiket szokták. Valóban, harmadik őrlőfogaink, más néven a bölcsességfogak megszámlálhatatlan módon és formában képesek megnehezíteni napjainkat. A problémák megoldása legtöbb esetben a bölcsességfog eltávolítása, amely nem ritkán csak kisebb szájsebészeti műtét útján kivitelezhető. Mai cikkünkben összefoglaljuk, mire számíthatnak a bölcsességfog-műtét előtt állók!

bölcsességfog

Bölcsességfog húzás után fellépő fájdalom - Normális?

Jellemzően az alsó bölcsességfogak eltávolítása után (különösen, ha műtéti beavatkozásra került sor) számíthatunk számottevő fájdalomra a műtétet követően. Fontos tudni, hogy bár a fájdalom feltehetően normális következménye a kezelésnek, ha egy hétnél tovább húzódik, mindenképp érdemes kontrollidőpontot kérni kezelőorvosunknál. A fájdalom megszűnése a gyógyulási folyamat természetes velejárója, ha tehát minden poszt operatív utasítást betartunk, a fájdalom sem fog tovább húzódni, mint kellene.

Mikor szabad ennem bölcsességfog-húzás után?

A mikorra nincsenek szigorú megkötések - amint az érzéstelenítő hatása elmúlik, már ehetünk. A bölcsességfog kiműtését követő 4-5 napban azonban kerülnünk kell a tejtermékek, forró, fűszeres ételek fogyasztását, valamint minden olyasmiét is, ami könnyen beszennyezheti a húzás helyét (pl. földimogyoró, ragacsos tésztájú kenyérfélék). Figyeljünk a bőséges folyadékbevitelre, fogyasszunk sok vizet, vagy gyógyteát!

Milyen utasításokat kell betartanom bölcsességfog műtét után?

1.Szájhigiénia

Kiemelkedő fontosságú és mindennél fontosabb a kitűnő szájhigiénia fenntartása. Fogainkat a foghúzás napjától kezdve ugyanolyan alaposan tisztítsuk fogkefével, fogselyemmel, mint bármikor máskor. A foghúzás helyét a beavatkozástól számított 24 óráig még kíméljük, ezt követően extra puha fogkefével, gyengéd körkörös mozdulatokkal ezt is minden alkalommal tisztítsuk meg. Tilos az erős öblögetés, a seb szívogatása!

2. Fizikai munka

A bölcsességfog-műtétet követő napokban kerüljük a nehéz fizikai munkát, egyéb megerőltető tevékenységeket. Ne hajoljunk mélyen, és az edzőtermet is hanyagoljuk legalább egy hétig!

3. Arcduzzanat esetén

Sebészi bölcsességfoghúzások után nem ritka az arc duzzanata a műtét oldalán. Ezt hideg borogatással csökkenthetjük. Néhány jégkockát csomagoljunk tiszta ruhába, és pár percig jegeljük vele az arcunkat. 10-15 perc pihenő után a jegelést újra kezdhetjük.

4. Gyógyszerek

A műtétet követő fájdalom bármilyen olyan fájdalomcsillapító készítménnyel csökkenthető, amit normális esetben fejfájásra bevennénk. Gyakran javasoljuk a fenti instrukciók kiegészítését antibiotikum kúra előírásával is.

Kép: 1

Ár: 4990 Ft

Érzékenyek a fogaid? Segítünk megtalálni az okát!

Teljes körű fogorvosi állapotfelmérés góckutatással és panorámaröntgennel most csak 4990 Ft.

Érvényes: 2017. szeptember 5 - 30.

Tovább olvasom
Online bejelentkezés

Foglaljon időpontot még ma!