fogciszta eltávolitás

Fogciszta műtét

Milyen problémára nyújt megoldást?

Bárhol is helyezkednek el a szájüregben a ciszták, növekedésük komoly következményekkel járhat. Emiatt ha fogciszta tüneteit észleli, mindenképp érdemes ellátogatnia fogorvosunkhoz vizsgálatra, aki szükség esetén fogciszta műtéttel orvosolja a problémát.

Várható kezelési idő vagy alkalom:

A fogciszta műtét átlagosan 30-60 percet vesz igénybe.

A kezelésekkel kapcsolatos költségek:

Bár sokszor a fogciszta tünetei nem okoznak súlyos panaszokat, a fogciszta műtét mégis javasolt, mert a ciszták idővel egyre nagyobbra növekednek. Az állcsontban megbújó fogciszták a csont elsorvadásához vezetnek, míg a foggyökerek csúcsánál kialakuló foggyökér ciszták olyan látványos tüneteket is produkálhatnak, mint a fogak összetorlódása.

Mik a fogciszta tünetei?

• A területen érzett enyhe nyomás
  • Előrehaladott esetekben erős fájdalom
  • A fogak torlódása

A fogíny ciszták diagnosztizálásának legegyszerűbb és leggyorsabb módja a fogászati röntgen. A felvételen azonnal láthatóvá válik a ciszta elhelyezkedése, fogorvosunk így javaslatot tehet a fogciszta eltávolításának legideálisabb módjára.

Hogyan zajlik a fogciszta műtét?

A gyökércsúcsoknál elhelyezkedő foggyökér ciszták kialakulásának oka többnyire fog eredetű – elhalt fogak gyökércsúcsánál jelennek meg, és sajnos igen könnyen elfertőződnek, a fog gennyes tályogaivá alakulnak. A fog alatti ciszta eltávolítása gyakran az érintett fog eltávolítását is jelenti.

Megoldást jelenthet a gyökércsúcs-rezekció, azaz a foggyökerek csúcsának amputációja. A gyökércsúcsot a cisztával együtt műtéti úton távolítjuk el. Ez a kezelés lehetővé teszi az érintett fog konzerválását.

A nem-fogeredetű szájüregi ciszták eltávolítása szintén műtéti úton lehetséges. Egyes esetekben a cisztát az állcsontból kimetszik, más esetekben a cisztát felnyitják, így annak belsejéből a folyadék szabadon eltávozhat, az állcsont pedig felszabadul a ciszta által kifejtett nyomás, feszítés alól.

Nem kell tőle félni!

Sokakat rémít meg a fogciszta diagnózisa, pedig nincs szükség aggodalomra! Az idejében felismert ciszták remekül kezelhetők, és legtöbbször még az érintett fog eltávolítását sem teszik szükségessé. Amennyiben régebb óta fennálló cisztával van dolgunk, úgy ez sajnos nem mindig kerülhető el, ám a fogciszta műtét fájdalommentesen, helyi érzéstelenítésben zajlik.

Érdeklődjön szabad időpontjainkról!

A Forest&Ray fogászat 13. kerületi rendelőjében prémium minőségű alapanyagokkal és modern eszközökkel dolgozunk. Fogorvosaink szakértelme pedig arra is garancia, hogy bármilyen fogászati panasszal is érkezzen hozzánk, kíméletesen és tartósan orvosolhassuk.

Kérjen időpontot egyszerűen online, munkatársunk pedig hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot!