Fogciszta eltávolítás

Mi az a ciszta?

Ciszta eltávolítás

A ciszta egy folyamatosan növekedő, folyadékkal teli tok, mely a szájüregben sok esetben hosszú ideig tünetmentes, de komoly és kellemetlen tünetek forrása is lehet. Bár nem nevezhetjük daganatnak, bizonyos szempontok szerint daganatszerű képződménynek tekinthetjük, mely minden esetben jóindulatú.

Miért kell a cisztákat eltávolítani?

A ciszták eltávolítása amiatt javasolt, mert a ciszták idővel egyre nagyobbra növekednek. Bárhol is helyezkednek el a szájüregben, növekedésük komoly következményekkel járhat. Az állcsontban megbújó ciszták a csont elsorvadásához vezetnek, míg a foggyökerek csúcsánál kialakuló ciszták olyan látványos tüneteket is produkálhatnak, mint a fogak összetorlódása.

Mik a fogászati ciszta leggyakoribb tünetei?

• A területen érzett enyhe nyomás
  • Előrehaladott esetekben erős fájdalom
  • A fogak torlódása

A ciszták diagnosztizálásának legegyszerűbb és leggyorsabb módja a fogászati röntgen. A felvételen azonnal láthatóvá válik a ciszta elhelyezkedése, fogorvosa így javaslatot tehet a ciszta eltávolításának legideálisabb módjára.

A ciszták eltávolítása - hogyan történik?

A gyökércsúcsoknál elhelyezkedő ciszták kialakulásának oka többnyire fog eredetű - elhalt fogak gyökércsúcsánál jelennek meg, és sajnos igen könnyen elfertőződnek, a fog gennyes tályogaivá alakulnak. A fog alatti ciszta eltávolítása gyakran az érintett fog eltávolítását is jelenti.

Megoldást jelenthet a gyökércsúcs-rezekció, azaz a foggyökerek csúcsának amputációja. A gyökércsúcsot a cisztával együtt műtéti úton távolítjuk el. Ez a kezelés lehetővé teszi az érintett fog konzerválását.

A nem-fogeredetű szájüregi ciszták eltávolítása szintén műtéti úton lehetséges. Egyes esetekben a cisztát az állcsontból kimetszik, más esetekben a cisztát felnyitják, így annak belsejéből a folyadék szabadon eltávozhat, az állcsont pedig felszabadul a ciszta által kifejtett nyomás, feszítés alól.

Nem kell tőle félni!

Némelyek számára ijesztően hangzik, ha fogorvosuk szájüregi cisztát diagnosztizál náluk. Nincs szükség azonban aggodalomra! Az idejében felismert ciszták remekül kezelhetők, és legtöbbször még az érintett fog eltávolítását sem teszik szükségessé. Amennyiben régebb óta fennálló cisztával van dolgunk, úgy ez sajnos nem mindig kerülhető el, ám a beavatkozásokat fájdalommentesen, helyi érzéstelenítésben végezzük.

Árainkat itt érheti el.

Kedvezmény: 42-52%

A gyermekvárás alatt és a baba megszületését követően minden anyuka fogai fokozott romlásnak vannak kitéve, intenzívebb odafigyelést kíván a fogak egészségének megóvása.

• 42-52% árengedmény,
  • akár további 3000 Ft-os kedvezménykártya!
Tovább olvasom
Online bejelentkezés

Foglaljon időpontot még ma!