Gyökérkezelés

Mi a gyökérkezelés?

Gyökérkezelés

A gyökérkezelést a fogmegtartó kezelések közé soroljuk. Lényege, hogy a kezelés során a fogbélüregben található tartalmat (idegek, erek, kötőszövet) a fogorvos eltávolítja, majd ideiglenes, gyógyszeres tömőanyaggal látja el a fogat. Miután a gyulladás teljes mértékben megszűnt, az üreget speciális tömőanyaggal tölti fel.
Egy jól elvégzett gyökérkezelés az erősen fájó, gyulladt fogakat is képes hosszú évekre konzerválni, és tünetmentessé tenni.

Mikor van szükség gyökérkezelésre?

• Ha a fog belsejében található szövetek (idegek, vérerek) begyulladtak, vagy már teljesen elhaltak.
  • Mély szuvasodások, letört fogak esetében, ha a pulpakamra megnyílik, vagy nagy az esély erre.
  • Ha a fogat koronához vagy hídpótláshoz preparáljuk, és az adott fognál különösen nagy a rizikója a későbbi problémák kialakulásának.

A gyökérkezelés menete

1. A fogorvos megnyitja a fogat a korona oldaláról.
  2. Eltávolítjuk a fogbélkamra tartalmát, a gyökércsatornákat tágítjuk, formázzuk, kiszárítjuk.
  3. A fogorvos ideiglenes, gyógyszeres töméssel látja el a fogat.
  4. A gyógyszeres tömést a gyulladás teljes megszűnéséig szükség szerint többször is cseréljük.
  5. A gyökereket speciális gyökértömő anyaggal látjuk el.
  6. A fogorvos elkészíti a fog látható részének a helyreállítását. Ez történhet töméssel, koronával, vagy betét készítésével.

Miért nincsen garancia a gyökérkezelésekre?

Fontos tudni, hogy a gyökérkezelés során nem fogorvosunk az egyetlen, aki a kérdéses fog megtartásáért küzd. A küzdelemben egyenlő, sőt, bizonyos esetekben nagyobb szerep jut a páciensre, pontosabban a páciens immunrendszerére. A kialakult gyulladást fogorvosunk a fog oldaláról kezeli, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a kezelés sikeres legyen. Ezzel párhuzamosan páciensünk szervezetének is fel kell vennie a kesztyűt - ezt gyakran támogatjuk antibiotikum kúra előírásával. Sajnos azonban ez utóbbi fronton is vereséget szenvedhetünk. Mivel a “háború” ezen csatáit nem mi, azaz nem fogorvosaink vívják, így sajnos garanciát sem tudunk vállalni a sikerességére.

Mi a teendő, ha a fog gyökérkezelés után is fáj?

Természetesen a megoldás, hogy ellátogat rendelőnkbe, ahol el tudjuk látni a panaszát. Amíg a fog nincs helyreállítva, addig a kezelés még zajlik, és a kellemetlen tünetek nem mindig szűnnek meg az első alkalom után. Ezért sajnos a gyökérkezelés utáni duzzanat, fájdalom természetes velejárója a kezelésnek.

Árainkat itt érheti el.

Kedvezmény: 42-52%

A gyermekvárás alatt és a baba megszületését követően minden anyuka fogai fokozott romlásnak vannak kitéve, intenzívebb odafigyelést kíván a fogak egészségének megóvása.

• 42-52% árengedmény,
  • akár további 3000 Ft-os kedvezménykártya!
Tovább olvasom
Online bejelentkezés

Foglaljon időpontot még ma!