Bölcsességfog gyulladás

bölcsességfog gyulladás

Mi is a bölcsességfog?

A bölcsességfogak a szájüreg leghátuljában helyezkednek el, a nagyõrlõk mögött. Õk az utolsóként érkezõ 4 fog 32 fogunk közül. Leggyakrabban 20 és 30 éves korunk között bújnak elõ – már amennyiben tudnak. Van, akinek minden gond nélkül, észrevétlenül kibújnak, másoknak egész életükben nem törnek elõ. Sokunk azonban megszenvedi a folyamatot. Ugyanis sajnos az esetek többségében a bölcsességfog növekedése problémába ütközik. Ennek evolúciós okai vannak: állkapcsunk mérete egyre csökken, és sok esetben nem jut elég hely fogainknak.

bölcsességfog
Bölcsességfog

Problémák a bölcsességfogakkal

Rossz irányba növõ bölcsességfog

A bölcsességfogak hely hiányában sajnos rossz irányba próbálhatnak kibújni. Elõfordulhat, hogy ferdén, vagy akár vízszintes irányban kezdenek nõni.
Sok esetben a bölcsességfog közvetlenül az elõtte lévõ õrlõfogra dõl. Ez egyrészt a kialakult nyomás hatására torlódást okozhat fogazatunkban, másrészt pedig fogszuvasodáshoz vezethet. A bölcsességfogak elhelyezkedésükbõl kifolyólag fokozottan hajlamosak szuvasodásra, hiszen megfelelõ tisztításuk gyakorlatilag lehetetlen. Bizonyos esetekben a helyes szájápolásra való maximális törekvés és igyekezet mellett is károsodnak. Amennyiben a bölcsességfogak és az õrlõk ráadásul szorosan egymásnak szorulnak, úgy a közéjük kerülõ lepedék és ételmaradék okozta szuvasodás sajnos elkerülhetetlen.

Rossz irányba növõ bölcsességfog
Bölcsességfog gyulladás

Impaktált fog

Az impaktált fog az állkapocsba vagy lágyszövetbe beékelõdve maradt fog. A probléma legtöbbször akkor kezdõdik, amikor a fog csak részben tud elõtörni, és bent reked az ínyben. A félig elõtört fog rendkívül nehezen tisztítható, és az íny gyulladásához vezet.

A bölcsességfog gyulladás

A gyulladás elsõ tünetei a fájó, duzzadt íny, amely az idõ elõrehaladtával kiterjedhet a fülekre és a torokra is. További intõ jelek a duzzadt nyirokcsomó és a szájzár, vagyis a nehezen nyitható vagy csukható száj. Javasoljuk, hogy amennyiben ezeket a tüneteket tapasztaljuk, mihamarabb keressük fel fogorvosunkat!

bölcsességfog gyulladás
Link

A bölcsességfog problémák kezelése

Mint ahogy az a legtöbb probléma esetén igaz, a bölcsességfogak kezelése esetén is érdemes elõre gondolkozni, hiszen eltávolításuk jóval egyszerûbb fiatalkorban. Ajánlott már megjelenésük elõtt, tizenéves korban felmérni a bölcsességfogak helyzetét.
Fogorvosunk egy egyszerû panorámaröntgennel meg tudja állapítani, lesz-e szükség fogászati beavatkozásra – és minél elõbb cselekszünk, annál kevesebb gondunk lesz késõbb.  Forduljunk tehát bizalommal fogorvoshoz!

bölcsességfog
Link

Kedvezõ fogászati árak – Nézze meg havi kezelési akcióinkat is!