Foghíd készítése

foghíd

A fogpótlás elvesztett fogaink rágási funkciójának helyreállítása és esztétika szempontjából is fontos. Azonban ezen felül is, többi fogunk egészsége érdekében is érdemes megoldást találni a foghiány pótlására, ugyanis a fog elvesztése más problémákat is vonhat maga után.

A hiány miatt többi fogunk elmozdulhat, ami nem csak fogazatunk rendezettségét veszélyeztetheti, de a fogazatunk terhelésének átrendezõdésével is jár. Ezáltal kialakulhatnak harapási rendellenességek is, amelyek hosszútávon súlyosabb fogászati problémákat is eredményezhetnek.

foghíd, fogászati híd készítése
Cirkón foghíd, elsõ fogakra

Mi is az a foghíd?

A foghiány pótlására többféle fogászati megoldás létezik: vannak kivehetõ, rögzített, részleges és teljes fogpótlások is. A foghíd egy több koronából álló, rögzített fogpótlás, amely részleges és teljes foghiány pótlására is használható. Igazi hídhoz hasonlóan,a fogászati híd is két tartópillérre épül, amelyek az egymáshoz rögzített koronákat tartják. Igazi fogak vagy implantátumok is szolgálhatnak pillérként, így a foghíd olyan esetekben is megoldást nyújthat, ahol nagyobb mértékû foghiány áll fent és több, szomszédos fog is hiányzik.

Maryland foghíd

Hogyan készül a foghíd?

A foghidat fogtechnikai laborban készíti el a fogtechnikus, elõzetes mintavétel alapján. Amennyiben csak egy hiányzó fog pótlása szükséges, úgy a híd a szomszédos fogakra kerül rögzítésre. Ehhez a fogorvosnak le kell csiszolnia az ép, pillérként funkcionáló fogakból, hogy a koronákat rögzíteni tudja hozzájuk.

Amennyiben szükséges, ezeket a fogakat még a csiszolás és a foghíd elkészítése elõtt kezelni kell. Mozgó, gyulladt fog illetve a szomszédos fogak hiánya esetén a foghíd implantátumra is rögzíthetõ, ez esetben azonban a fogpótlás jóval több idõt vesz igénybe, hiszen a foghíd elkészítéséhez szükséges néhány héten túl az implantációs mûtétet követõ több hónapos gyógyulási idõvel is számolnunk kell.

Az ép vagy kezelt fog lecsiszolása után a páciens ideiglenes pótlást kap, amíg a csiszolt fogak lenyomata alapján elkészülnek a fogkoronák. A következõ vizit alkalmával a fogorvos, az esetleges korrekciók után, fogászati cementtel rögzíti a foghídat a tartófogakra.

Jól láthatóan megformázott koronák

A foghíd tartóssága és cseréje

A felragasztást követõen, megfelelõ szájhigiéniai szokások és rendszeres fogorvosi ellenõrzés mellett, a foghíd akár 15, 20 évig nem szorul cserére. Mivel a foghíd alatt lévõ terület nehezen tisztítható, így kifejezetten ajánljuk a rendszeres dentálhigiéniai kezelésen való részvételt. A koronák alatt maradt lepedék ugyanis gyulladáshoz és fogszuvasodáshoz vezethet, amely alkalmatlanná teheti a fogakat egy újabb híd rögzítésére.

Az igazi fogakra rögzített híd tartóssága érdekében ügyelnünk kell arra is, hogy a pótlást ne terheljük túl. Az implantátumokra rögzített foghíd ezzel szemben rendkívül strapabíró, és megfelelõ szájhigiénia mellett több évtizeden át szolgálhat bennünket.

Kedvezõ fogászati árak !