Fog implantátum és a fogápolás

fog beültetés

A fog implantátumok tartósságuknak és természetes kinézetüknek köszönhetõen olyanok, mintha saját fogaink lennének. Ám a megfelelõ szájhigiénia implantátum viselésekor sokkal nagyobb jelentõséggel bír, mint azelõtt. Az alábbiakban kitérünk minden olyan módszerre, amely szavatolja, hogy a beültetett implantátum sokáig tartós és esztétikus fogpótlási megoldást nyújtson.

Fog implantátum

Bár a fog implantátumra helyezett korona mesterséges anyag, az íny és az állkapocs csontszerkezete ugyanúgy élõ szövet, mint beültetés elõtt. Ezek a fog implantátum szilárd rögzítéséért felelnek, így megbetegedésük komoly következményekkel járhat. Az implantátumok körül ugyanis már nincsenek jelen azok az élõ fogat körülvevõ szalagok, amelyek azt a helyén tartják. Ezt a különleges kötõszövetet gazdag érhálózat szövi át, ami az implantátum körüli szövetekben már nem található meg, a szegényebb vérellátás miatt pedig az íny és az állkapocs csont is fogékonyabb mindenféle megbetegedésre. Ez fájdalommal, rossz közérzettel, súlyos esetben pedig akár csontvesztéssel is járhat.

Segítség a fogorvostól

Ezért különösen fontos fog implantátum viselésekor a rendszeres fogkõ eltávolítás. A fogkõben megbúvó baktériumok fõleg a fog implantátum nyakánál okoznak problémát, amely akár a pótlás elvesztéséhez is vezethet. A fogorvos ezt a szilárd réteget vizet permetezõ ultrahang eszközzel alaposan képes eltávolítani. A folyamat során használt eszközök jórészt mûgyantából vagy mûanyagból készülnek, így nem tesznek kárt az implantátum érzékeny felületében.

Fog implantátum és a fogápolás

A fog implantátum ápolása otthon

A fogorvosnál tett rendszeres látogatás azonban csak az ápolási folyamat egyik része. A páciens feladata, hogy a megszokottnál sokkal alaposabb otthoni ápolással kezelje a fog implantátumot. A napi kétszeri fogmosás mellett fogköztisztító kefe és fogselyem használata is javasolt. Ezzel a fog implantátum nyakáról és a fogközökbõl is eltávolítható a fogkõ és az ételmaradék, amelyben rengeteg baktérium telepszik meg, komoly fertõzéseket elõidézve.
Két fogmosás között szájzuhany használatával szabadulhatunk meg az étkezés során bekerült ételmaradványoktól. Ezek, ha sokáig a szájban maradnak, a baktériumok elszaporodása révén gyulladást okozhatnak. A fogmosást javasolt mindig antibakteriális szájvízzel zárni, amely minden káros baktériumot elpusztít, így a gyulladás megelõzésén kívül friss leheletet is biztosít.
Végül, de nem utolsósorban fontos, hogy a használt fogkrém ne karcolja a fog implantátum koronáját. Nem javasolt nátrium-fluorid vagy szóda-bikarbóna tartalmú, folteltávolító vagy dohányosok számára kifejlesztett fogkrém használata, hiszen ezek károsíthatják a korona felületét. Ezen egyszerû szájápolási rutin betartásával biztosíthatjuk, hogy az implantátum életünk végéig betöltse szerepét és megõrizze szépségét.

Kérjen időpontot
még ma!

A Forest&Ray fogászat 13. kerületi rendelőjében prémium minőségű alapanyagokkal és modern eszközökkel dolgozunk. Fogorvosaink szakértelme pedig arra is garancia, hogy bármilyen fogászati panasszal is érkezzen hozzánk, kíméletesen és tartósan orvosolhassuk.

Kérjen időpontot egyszerűen online, munkatársunk pedig hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot!