Az 5 legnépszerûbb esztétikai fogászati kezelés

esztétikus fogtömés Budapest FR Dental fogászat

A fájdalommentes és megfizethetõ technikák elterjedésével az esztétikai fogászati beavatkozások egyre népszerûbbé válnak. Alábbi cikkünkben 5, a Forest & Ray páciensei által leggyakrabban kért kozmetikai fogászati kezelést mutatunk be.

Esztétikai fogászat Budapest
Esztétikai fogászat Budapesten

Kozmetikai héjak

A kozmetikai héjak segítségével eltakarhatjuk az elszínezõdött, letört vagy nem megfelelõ alakú fogakat és a foghézagokat. Anyaguk általában kompozit vagy porcelán, amelyek közül az utóbbi az élethûbb és elszínezõdésre kevésbé hajlamos megoldás. A foghéjak a páciens fogalakjának megfelelõen készülnek, és nagyon vékony rétegben fedik a fogakat. Felhelyezésük egyszerû és fájdalommentes, kinézetük pedig tökéletes mosolyt garantál.

Koronák

A koronák az esztétikai fogászatban leggyakrabban használt fogtechnikai eszközök. Fõleg elszínezõdött vagy letört fogakra helyezik fel õket, de a gyökérkezelt fogakat is védik a beavatkozás után. Implantátumok fedéséhez és foghidak tartópilléreiként is használatosak. Anyaguk általában porcelán, kerámia vagy fémkerámia. Régebben divatosak voltak a mûgyantából vagy nemesfémbõl, például aranyból vagy platinából készült koronák, ezek azonban mára elavulttá váltak. A legújabb fogtechnikai vívmány a cirkónium korona, amely élethû és rendkívül tartós megoldást nyújt.

Fogfehérítés

A fogfehérítés otthon, illetve rendelõi körülmények között is történhet. Az otthoni alkalmazáshoz a páciens egy generikus vagy saját fogmintája alapján készült sínt kap, amelyet fogfehérítõ géllel megtöltve, általában éjszaka kell viselni. A fehérítõ gél néhány viselés után fejti ki hatását, ami általában 6 hónapig tart. Ezzel szemben a rendelõi, szakértõi felügyelettel végzett fogfehérítés idõtartama mindössze 90 perc. A mûvelet során a fogakra felvitt fehérítõ gélt speciális kék fénnyel világítják meg, ami aktiválja a fehérítõ molekulákat. A kezelés után a páciens rögtön ragyogó fehér mosollyal távozhat.

Esztéikai fogászat kezelések
Változtassa meg mosolyát esztétikai fogászati kezeléseinkkel

Inlay / Onlay (Fogászati betétek)

Ezt a megoldást akkor alkalmazzák, ha a fog nagy része hiányzik, ezért tömés nem lehetséges, a fog szerkezete azonban nem indokolja a foghúzást. Az inlay vagy onlay használata hasznos lehet abban az esetben is, ha korona felhelyezésével a fog már kényelmetlenül magas lenne. Az inlayt a fog oldalsó, míg az onlayt a felsõ részére helyezik. Anyaguk általában porcelán, kompozit vagy nemesfém, például arany vagy platina.

Hidak

A hidak több, egymás melletti hiányzó fog pótlására szolgálnak. Gyakorlatilag koronák összekapcsolásával készülnek, és természetes fogak vagy implantátumok támasztják alá õket. Minden híd tartalmaz egy íny-szerû részt, amely mûgyantából vagy puha, természetes kinézetû anyaggal borított fém alapból készül. A koronák anyaga fõleg porcelán, de bármilyen, koronák gyártásához használatos anyagból készülhet. Mindegy, hogy kivehetõ vagy fix formátumúak, a hidak hosszan tartó és esztétikus megoldást nyújtanak több hiányzó fog pótlására.
Ha úgy érzi, fogai is megérdemelnek egy szépészeti beavatkozást, keresse fel a Forest & Ray esztétikai fogászatát Budapest szívében, és élvezze egészséges és ragyogó mosolyát.